Dolly daredevil to the reskjuv

Kära dagbok.

Någonting har hänt.

Jag kan inte ens här i min älskade dagbok avslöja hur jag fick veta men tydligen så är en av mina gamla pojkvänner, Koda, i knipa. (Eller pojkvän och pojkvän. Vi torrhånglade bakom skolan en gång. Han va min fysiklärare och jag behövde hångla upp betyget.)

Undra varför han ville att just jag skulle rädda honom. Jag är nog extra lämpad som agent eller nåt sånt därnt helt enkelt. Jo så måste det vara. Jag är ju jävligt bra på sånt där. Jag stirrar döden i vitögat liksom. Drar snabba slutsatser. Action typ.

Allt tyder på att han på något mystiskt vis hamnat i klorna på någon skum varelse. Troligen något han själv uppfunnit och tappat kontrollen över. Han höll alltid på med sånt där på fysiklektionerna. Nu verkar det ha spårat ur helt. De verkar befinna sig i Gnesta av alla ställen.

Plan: X2000 till Gnesta. Hitta Koda, frita, kanske dela en vinare och en skål räkor. bara sitta o pilla. bara njuta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback